close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שדרוג הגינה שלכם- כך תעשו את זה נכון

מערכת שורשיט סיוון, תשעז13/06/2017

איך נכון לגשת לתכנון הגינה שלכם?

תגיות:
כשאנחנו נכנסים לדירה החדשה שלנו אנחנו מפנים את מירב תשומת הלב לחלל הפנימי שלה. כל מנורה נבחרת בקפידה, כל תמונה נתלית במיקום מדויק ומתוכנן היטב וכל פריט ריהוט נמדד מבעוד מועד כדי לאפשר לנו ליהנות מחלל נעים, מזמין ונוח. אלא שיש עוד חלק בבית, שלרוב קל לנו לשכוח ממנו, לפחות עד שמלאכת ארגון הבית מסתיימת ואנחנו רוצים להתרווח לאחור עם כוס יין אדום וליהנות מאוויר צלול. החלק הזה הוא הגינה, ואם לא נטפל בה כמו שצריך, כנראה שלא ממש נהנה ממנה. אז איך עושים את זה נכון?

מתחילים בפרטים הטכניים
הצעד הראשון כולל מכשיר מדידה, דף ועט. התחילו בשרטוט הגינה שלכם ושימו לב לצורתה ולמידות המדויקות שלה. ככל שתעגלו פינות או תניחו הנחות לא מבוססות, כך אתם עשויים לגלות בסוף התהליך שיש לכם יותר מדי שטח ירוק בלי שנותרה לכם פינה נעימה להציב בה שולחן אוכל וכמה כיסאות, שלא לדבר על פרגולה או פתרון הצללה אחר. תכנון גינות מחייב תשומת לב לפרטים הקטנים, וזה בדיוק המקום להתחיל בו.

חושבים שני צעדים קדימה
לאחר שגיליתם את מידות החצר שלכם וגם תכננתם את השטח המיועד לגינון ואת השטח המיועד לאירוח, הגיע הזמן לחשוב עוד כמה צעדים קדימה אל היום שאחרי. חשוב לזכור שתכנון תמהיל הפרחים והעצים שלכם ישפיע במידה רבה מאוד על העבודה שתידרש מכם לאורך הדרך. אם אתם לא מתכוונים להשקות את הגינה בעצמכם מדי יום, לכסח את הדשא או לגזום עצים, מומלץ לתכנן מראש את התמהיל הנכון, זה שיחסוך לכם זמן יקר והמון אנרגיות. זכרו לקחת בחשבון גם את עלויות התחזוקה, שכן השקיית הגינה תדרוש גם לא מעט מים, מה שאומר צריכה מופרזת שתעלה כסף וגם תפגע בנקודה הרגישה של הישראלים – מאגר המים ההולך ופוחת. מערכת השקיה חסכונית ובחירה חכמה של הצמחייה הם שני צעדים קריטיים.

אל תהססו להתייעץ
אחת הדרכים הטובות והיעילות לעבור את תהליך עיצוב הגינה שלכם, בוודאי בשלב זה שבו אתם יודעים מה אתם רוצים וצריכים – אבל לא ממש יודעים מאיפה להתחיל, היא להיעזר באנשי מקצוע. ניסיון ומקצועיות הם שני כלים משמעותיים מאוד שיחסכו לכם זמן, התלבטויות, כאבי ראש ובסופו של דבר גם לא מעט כסף. כך תוכלו לקבוע את הצרכים ואת הדרישות שלכם, לפנטז על הגינה האידאלית מבחינתכם וגם לקבוע תקציב הולם, ויהיה מי שיכוון אתכם בדרך להשגת המטרה. פתרון יעיל מזה כנראה שאין.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה